top of page

A 2022. év

SZERKESZTÉS ALATT!!!

Ha van történeted, légyszíves, küldd el nekünk, hogy közzétehessük ezeken a hasábokon!

Segítségedet előre is köszönjük!!!
(Gézakapitány)​​​

IRÁNY SZICÍLIA - XXII. ÉVAD, 2022!

2022. május - október

Grand Tour, 2022. május 28 - június 11.

Czibókok Csapata, 2022. június 11-20.

Szegedi boszorkányok 2.0

2022. június 21-28.

Hamarosan...

Zotyó és barátai... és barátai...

2022. június 28 - július 14.

HARSÁNYI CSALÁD

2022. július 14-23.

Hamarosan...

Családiasan... majd vissza, Montenegróba (Grt'22)

2022. július 23 - augusztus 6.

Jozef és barátai

2022. augusztus 6-13.

KISCSALÁD

Vitorlázás, 2022.08.13.-2022.08.20

Avagy a 2022. évi nyári gyerekes vitorlázás története

Az utazás 2022. 08. 12-én, Pénteken délután indult, amikor a 8 főből álló legénység és leányság egyik fele (a másik fele már lent volt) autóval a „Budapest”  táblának egy hétre búcsút mondva elindult hosszú útjára. Időkorlát miatt izgulós határátkelés Röszkénél, majd a 4 főből álló „Legénység-rész” (Gézakapitány, Skyjoe  (Görgényi József), Balog Zsolt, Balog Kinga) aznap este  lepihent (szállásfoglalással) a Szerb-Bosnyák határ közelében található Zlatibor nevű településen, ahova közel 8 órás autózással megérkezett. Másnap, Szombaton,  frissen és üdén, kipihenten indultunk tovább, hogy a hátralévő közel 6 órás autóutat megtegyük Barba. A Skhodrai-tónál felszedtük a legénység másik részét (2 felnőtt+2 gyermek), és így érkeztünk meg Barba. Érkezés után a cuccainkat bepakoltuk a Rebekába, majd a közeli áruház meglátogatása után a hajón zivatar közepette elaludtunk. Másnap reggel (2022.08.14., Vasárnap) a technikai ellenőrzések, a papírok,  a hajó elkötése, és tankolás után Rebeka kifutott az Adriára, hogy nekivágjon ezúttal csak Montenegrón belüli útjára. Elhaladtunk Petrovac mellett, majd aznap este Budva kikötőjének „kényelmét” élvezte a Rebeka, és vele együtt 8 fős legénysége, aki a vacsoráját étteremben fogyasztotta. Másnap, Hétfőn, Rebeka a Marina Lazure-ban  (Hercegnovi, Kotori-öböl) éjszakázott, de előtte a Dobra Luka nevű öbölben fürdés céljából esett a Rebeka horgonya a tengerfenékre, és  saját bójája a vízbe. 2022.08.16-án, Kedden Kotor felé úszott tovább Rebeka a Kotori-öböl végtelenségében. Egy Kedd esti kotori éjszakázás, és a másnapi (2022.08.17. Szerda) „felébresztő” reggeli, és rövid városnézés, szuvenírvásárlás, majd a hajó elkötése után Rebeka „távoli desztinációja” (haladásunk iránya alapján, és több megállást és éjszakázást kivéve) már Bar volt. Aznap este Perastban (ahol éjszakáztunk) a vitorlázás hangulatát (e sorok írója számára legalábbis) felemelte az isteni éttermi halvacsora. Másnap, 2022.08.18-án, Csütörtökön  Rebeka a Géza-barlang meglátogatása után éjszakázni az odaúton már érintett Dobra Luka nevű öbölben horgonyzott le, ahol vízbecsobbanással „használtuk ki” az öböl jó hangulatát. Másnap, 2022.08.19-én Rebeka megállás nélkül suhant Bar irányába, hogy legény-és leányságát mihamarabb pihenni vigye. Az akkori hétvégén az előző hétvégéhez hasonlóan zivataros időjárást mondtak a térségre. Péntek este szélvihar közepette sikerült először a benzinkúthoz, majd az akkorra már leérkezett következő csapat kapitánya, Déneskapitány asszisztálásával (elsőre egyedül nem ment, ezért köröztünk a kikötő előtt a szél elcsendesülését várva) Rebeka hivatalosan is hazatért! A legénység a hajón aludva várta a másnapot (2022.08.20., Szombat), vagyis a hazautazás napját! A Nekünk, magyaroknak az állami ünnepen délelőtt 11-kor indultunk hosszú,  nagyságrendileg 16 órás autós hazaútra. Bar és a főúton található alagút közti távolságot egy benzinkutazással, és a hatalmas dugó miatt 2 és fél óra (!) alatt tettük meg. Visszafelé megállás és szállásozás nélkül mentünk. Visszaútban Bosznia-Hercegovinán, és Horvátországon keresztül autóztunk, így  a magyar határt Udvarnál léptük át. Hazaúton a lehetőségekhez képest együtt, de két autóval jöttünk. A bosnyák határvidéken borzalmas nagy zivatarban autóztunk a nagyon rossz minőségű úton. Már Boszniában még egy étteremben megálltunk, és csak zárójelben mondom, itt értesültünk a budapesti tűzijáték viharjelzés miatti elhalasztásáról. Amint továbbindultunk, már egy felhő nem volt az égen. Szarajevó után Eszék felé menet az autópályán egy pihenőben gyors búcsúzkodás a csapat „másik felétől”. Innentől már újra teljesen külön autóztunk. És innentől a Gézakapitány, Skyjoe, Balog Zsolt, Balog Kinga formáció utolsónak említett két gyermek-tagja a hátsó ülésen elaludt. 2022. 08. 21-én, Vasárnap hajnali fél öt körül ébresztő, Százhalombattánál, az M6-os autópályán egy benzinkúton állunk, sofőrcsere. Az utolsó szakaszt Skyjoe, azaz Görgényi József vezeti a Suzuki Sx4 S’cross típusú személygépjárművet. Az útvonalunk M6 - M0 - Dél-pesti utak, és így a fent említett crew tagjai 2022.08.21-én, hajnali 5-kor hivatalosan Budapest területén vannak. Skyjoe otthonánál az átpakolás után Gézakapitány, Balog Zsolt és Balog Kinga saját, II. kerületi, rózsadombi otthona felé autózik Gézakapitány Nissan Micra típusú személygépjárművével. Szokatlanul üres Vasárnap reggel az Üllői út, és a Nagykörúton ugyanez a helyzet. 2022.08.21-én hajnali ½ 6-kor a fent említett „fél crew” utolsó tagja is hazatért saját otthonába, a misszió sikerült!