top of page

A 2005. év

GRAND TOUR 2005 "Málta-Tunézia"

2005. ÁPRILIS 29 - JÚNIUS 3.
... A TÖRTÉNET REKONSTRUÁLÁSA FOLYAMATBAN...

ADRIAI TÚRÁK

2005.06.10-17. ADRIAI GYEREKTÚRA

Déneskapitány parancsnoksága alatt sok gyerekkel és néhány felnőttel a fedélzetén a horvát vizeken kóborol REBEKA. Az időjárás előrejelzések változatos időjárást ígértek - de remélhetőleg Posseidon a tengerek és Aiolos a szelek istenei kegyükbe fogadják az aprónépet, és a nehéz kűzdelmek helyett kellemes időt küldenek majd a hajósoknak.

Jelentések REBEKA mozgásáról (időrendben):

sms1-2005.06.11. 14:19
Szia G(éza)!Tegnap este behajóztunk, REBI OK. Úton vagyunk Pasman és Zut között. Sz(él): SSW1-2, napsütés. Cél: Kakan. ... Dé(neskapitány)

sms2-2005.06.12. 09:12
Szia! Kakan-nál horgonyoztunk. Délkeleti szél, 3-4, vékony felhőzet. Víz 16fok(!!!), tegnap azért mindenki fürdött. Skradinba készülünk. D(éneskapitány)

sms3-2005.06.13. 08:41
Szia G(éza)! Skradinban vagyunk. Tegnap Krka (vízesések meglátogatása). Ma délelőtt Sibenikbe, délután a közeli szigetekre készülünk. Nagyon aktívak és pozitívak a gyerekek. Napos, csendes az idő. D(éneskapitány)

sms4-2005.06.14. 08:33
Jó reggelt a Musorovica-öbölből! (Zlarin szigetétől keletre.) Elállt a délkeleti szél. Jót krajcoltunk, fürödtünk, búvárkodtunk tegnap a Sibenik-i városnézés után. Élvezik a gyerekek! D(éneskapitány)

sms5-2005.06.15. 11:06
Szia G(éza)! ... Veli Drveniken éjszakáztunk, szuper! Ma: Zirje vagy Kornátok déli vége, holnap: Kornátozás, este Sukosan. Pénteken megyünk haza. D(éneskapitány)

sms6-2005.06.16. 21:21
Halihó Gézakapitány! Rebi kikötve a helyén. Jól sikerült a túra, (összesen) 182tmf. Ma NW4 szél volt. ... D(éneskapitány)

REBEKA tehát ismét révbe ért, de nem fog sokáig pihenni. Jövő hét végén Gézakapitány parancsnoksága alatt megint vitorlát bont majd, hogy újabb barátokkal a fedélzetén a megúnhatatlan horvát vizeken barangoljon. De az már egy másik történet lesz...

Hozzászólások ...

Marcsi | jún 16 : 10:52

Kedves D!
Irigykedve olvasom, hogy ismét a tengeren és Rebin vagy! Jó időt és szelet!
Köszönjük a folyamatos helyzetjelentés (persze G-nek is!)
Marcsi

krisztinabnagy | jún 24 : 14:02

Kedves Dénes!
Nagyon jól éreztük magunkat a júniusi túrán az öt gyerekkel együtt, mi felnőttek is, mindannyian. Öt évestől tízenkét évesig azóta mindenki kalózost játszik otthon.
Olyan jó a sok gyönyörű helyre emlékezni. A legnagyobb élmény talán a reggeli fürdés volt a 17 fokos vízben, a magányos öbölben.
Köszönünk mindent,
VIVA REBEKA!
Krisztina

2005.06.25-07.01 CÉL: KORCULA

Gézakapitány 6 fős legénységgel jún. 24-én szombaton indul el REBEKA fedélzetén Korcula irányába.
- A történet Gézakapitány sms-eiből áll össze.

jún.25. Szombat

A csapat rendben megérkezett Sukosanba, a kikötőbe 3/4 9-kor. Behajózás után kb. 12- 13 h közt indultak el.
17h kor Vrgada mellett hajóztak, ahova 2 óra vitorlázás és 2 óra motorozás után értek el. A szél déli 1, tenger 1.

Jún. 26. Vasárnap

A hajó és legénysége Primostenben aludt. Déli szél ébredt, a haladáshoz ez is jó. Gézakapitány szerint szuper idejük van.
Délután is tartották a tervet, 19.00kor Hvar már csak 12 tmf. A nap folyamán alig volt szél : délnyi 0-1, tenger 1. A legénység és leányság csak buvárkodik és a hajó motorlázik.
Este 21.15körül befutottak a Palmizana kikotőbe.

Jún. 27. Hétfő

Délelőtt Hvarban horgonyoztak. Ezután átmotoroztak Scedro sziget Monastir öblébe fürödni. Az időjárás jó alakult mert este felé már 6 csomóval száguldott Rebeka Korcula felé. Nyényi 3-as szélben csak génuával haladtak, tenger 2-3. A nap éget, a hajósok iszonyú melegre panaszkodtak.
Kb. este 8kor érkeztek meg, csak a kikötés vett el még időt, mert nem volt hely a marinában.

Jún. 28. Kedd

Rebeka és a társaság elindult visszafelé. 17 óra után 3 Tmf-re voltak Lastovo - Skrivena öböltől. NYugati szél 2-3, tenger 2. A nap ezerrel süt, a hangulat emelekedett, ráadásul Gézakapitány tudósítása szerint csudaszép helyeken kóborolnak.

Jún.29. Szerda

Ma kevés szél miatt sokat motoroztak, megérkeztek Komizara, Vis szigetre.

Jún. 30. Csütörtök

Tervben volt a bisevoi Kék-barlang meglátogatása, de az időjárás nem kedvezett a programnak. A délkeleti 6-os szélben a bejáratot elborították a hullámok.
Trogir felé hajóztak. Trogir szép volt, mint mindig.

júl. 1. Péntek

Ma 1/8 kor elindultak Trogirból, Sukosan 60 Tmf.
22.00kor Sukosan még 4 Tmf.
REBEKA 23.15kor befutott a legnagyobb horvát kikötőben a helyére. A cél : Korcula túra mérlege : 302 TMF !!!

Gézakapitány hozzászólása, már otthonról: jó kis túra volt! Kicsit hosszúra sikeredett, egy hét alatt 302tmf nem teszi lehetővé, hogy bárhol is hosszabban időzzön a legénység, de azért így is sikerült minden napra legalább egy napközbeni megállást - fürdést, búvárkodást - beiktatni az útba. Kevés szelet kaptunk a hosszú úthoz, így kénytelenek voltunk a "diesel-génuát" azaz a beépített motort is használni, hogy normális idő alatt teljesíthessük a napi etapokat. Végül a vitorlázás/motorozás aránya kb. 40%-os lett, ami nem olyan nagyon rossz eredmény a hosszú útra és a kedvezőtlen szélviszonyokra vonatkoztatva.
REBEKA most kicsit pihenni fog, legközelebb augusztusban látogatjuk meg újra, amikor elindulunk vele Montenegro felé...

IRÁNY MONTENEGRO!

2005.08.08-20.

Irány Montenegro! Két autóval, telt házas hajóval indultunk útnak Sukošanból. Az időjárás hol segítette, hol lassította utunkat, élményeink igen sokszínűek voltak.

A nyár közepén Horvátországban szinte lehetetlen kikötni kikötőben! Miután elindultunk először csak Orebičben, a Peljesac-félsziget déli oldalán (telefonos bejelentkezéssel) sikerült helyet szoríttatnunk hajónknak a part mellett, a negyedik napon!

Így terven felül lehetőségünk nyílt a Sv. Ilija, a Peljesac legmagasabb pontjának megmászására, majd repültünk tovább - szerencsére jó szélben Dubrovnik felé. A határátkelés ügyintézését használtuk fel arra, hogy ketten visszamenjenek az autókért Sukosanba, majd előre autózzanak Bar-ba, s végül ismét visszabuszozzanak Rebekához: Hercegnoviban szálltak ismét hajóra.

Sikerült, kikötöttünk Bar-ba, kezdődhetett a montengroi kalandok sora...

VÁLOGATÁS A MONTENEGROI KALANDOKBÓL

2005.08.20-27. MIKLÓSÉK

A történet dióhéjban:

Augusztus 20.

Útépítések miatt csak lassan, 17 órás autózás után, este 10 óra tájban érkezett az új legénység: Miklós (első tiszt), Marcsi, Anna, Bori, Grána, Tamás és Laci.

Augusztus 21.

Szép idő, kellemes vízhőmérséklet – az első fürdőzés a Maljevik-öbölben volt, ény-ra Bartól. Este horgonyra álltunk a Sv.Stefan-félsziget északi oldalán.

Augusztus 22.

Éjjel ránktört a jugo. Először csak a szél jött (még este 10 felé), éjfélkor az eső, zivatar is, majd a hullámzás is fokozatosan beerősödött. Hajnali 2-3 körül a vízmozgás már olyan nagy volt, hogy nem lehetett aludni, a hullámok az öbölben pont keresztbe jöttek a szélre! Fél 5-kor újabb sötét zivatarfelhők érkeztek, ezért összeszedtük magunkat és elindultunk. Álmosan, éhesen és szomjasan száguldoztunk az éjszakában. Később a szél csökkenni kezdett, ám a hullámzás megmaradt, ezt már nem mindenki bírta jól – legyünk őszinték, 7:1 a tenger javára, csak Bori tartotta meg a vacsorát magának!

Reggelre elértük a Kotori-öböl bejáratát, ott már sima volt a víz, kikötöttünk Hercegnoviban.

Ott is töltöttük az egész napot!

Augusztus 23.

Éjszaka óriási zivatar vonult át a város felett (viharos szél, villámok, felhőszakadás), majd reggel mégegy, de aztán megnyugodott az időjárás. Szél híján bemotoroztunk az öböl belsejébe. Kikötöttünk a Szirti Madonna templománál Perast előtt, majd már vitorlák alatt elhajóztunk Kotor városába.

Augusztus 24.

Kora reggel hegyet mászni indultunk. A jelzett ösvény eleinte az egykori karavánúton szerpentinezett felfelé, de később lélegzetelállítóan kitett füves (és kecskebogyós) párkányokon „rövidített”. Végül csak kb. 5-600m-ig jutottunk, ott a mediterrán őserdő elnyelte az ösvényt. A kilátás már innen is gyönyörű volt!

Este átvitorláztunk-motorláztunk Perastba (csak 5 mérföld!). Ebben a szép, hangulatos XVII-XVIII.sz.-i településen este nagyon finom halvacsorát ettünk az Amphora vendéglőben!

Augusztus 25.

Kényelmesen indultunk, kivitorláztunk a Kotori-öbölből. Csodálatos „Kék-barlang”-ot fedeztünk fel az öböl kijáratától délre. A nagy barlang mellett, ahova a turistákat szállító motoros hajók is beálltak, találtunk egy alacsony bejáratot, amelyik mögött egy tágas cseppkőbarlang húzódott!

Este Bigovo halász- és üdülöfalu előtt horgonyoztunk le.

Augusztus 26.

A leghosszabb vitorlázós napunk volt. Petrovac előtt búvárkodtunk a kicsi szigeteknél (Sv.Nedelja), majd elvitorláztunk Ulcinjba, ami már csak 15km-re van az albán határtól. Meglehet, itt nem szoktak mostanában jachtok kikötni, mert a kikötőből strandot és diszkó-bárt csináltak! A napnyugta fényeinél óriási közönség előtt kötöttünk ki a strandlépcsők mellett. Úgy tűnt, ez itt nagy esemény, lehet, hogy csak "minden szökő évben" köt itt ki hajó (talán a holnapi újságok is megírják majd... :-) ).

Augusztus 27.

Persze, hogy az utolsó napra szembefordult velünk a szél! Hosszú cirkálás után csak délután érkeztünk meg Bar-ba. Kitakarítottuk a hajót, megvacsiztunk egy pecsenyesütőnél a sétányon (pleskavica na kajmaku, nagyon finom!) és másnap hajnalban elindultunk hazafelé!

Gézakapitány

2005.09.10-17. MONTENEGROI HETEK

FELHÍVÁS KERINGŐRE:

Sziasztok, legénység, leányság!

Vitorlázni megyünk!

Idén először MONTENEGRO, alias CRNA GORA, a fekete hegyek országa

Hipp Hipp Hurrá, háromszoros…

Voltunk ugye először, hárman, utána jöttek ketten, azután még egy, majd még egy, így most heten vagyunk. Visszafelé: Bea, Keszi, Márti, Gyuri, Kriszta, Pista, Péter. Sokunknak van beceneve, ez majd kiderül

Nagyon örülök, hogy így alakult. Most már ez a MI vagyunk. Rebeka a MI hajónk egy hétig. Mi használjuk. A főnök Géza-kapitány,  ő a Mi kapitányunk egy hétig, és a hajón lesz egyfajta rend és rendszeresség. Azt, hogy merre menjünk, mit csináljunk, az adott körülmények (pl. időjárás) alapján együtt fogjuk eldönteni.

Itt írok infokat, hasznos dolgokat, és haszontalanokat is, minél több annál jobb.

Hajó:

Rebeka, SAS-39 típusú kislány, egy árbócos 11.8 méter hosszú, 3 kabinos szépség. Egy kabin van az orrában, kettő a tatjában, kabinonként két ember fog aludni, én meg Géza-kapitány a szalonban alszunk. Gyuri-Márti kíván az egyik tat kabinban aludni, más kívánság eddig nem futott be J

A hajón van kb. 260  liter édesvíz, ezzel fogunk zuhanyozni is időnként. Van még egy komplett, felszerelt konyha, egy WC, kazettás magnó, és egy 27 lóerős motor, amivel akkor is tudunk haladni ha nincs szél. Ha nagy vihar van akkor nem kell bekapcsolni a motort, mert röpülünk. Ha kis szél van akkor néha rásegít a motor. A hajó tőkesúlyos, fizikailag, matematikailag lehetetlen hogy felboruljon, olyan mint egy keljfeljancsi  :-)  (ezeknél a jeleknél vagyok vicces, akarom mondani akarok lenni).

220-as töltési lehetőség (korlátozottan) van a hajón (mobil, digitális fényképezőgép stb.)

Utazás:

ha addig nem találunk ki jobbat, akkor autóval megyünk, eddigi kalkulációm szerint 13 ezer forintra jön ki oda-vissza fejenként az út. Ez 888 km-es út. Itthon 282 Ft a 95-ös litere, Szerbiában 245 Ft. Ott tankoljunk. Kutak megbízhatóak pl. egy az autópálya elején ÖMV.

Egyik opció kocsinként egy egység, tehát ahol négyen ülnek ott négyfelé, ahol hárman ott háromfelé osztjuk az útiköltségeket.

Másik opció a flotta megoldás, akkor hétfelé dobjuk szét a két kocsi költségeit.

Útvonal:

ezt az összeget a legrövidebb úttal számoltam, ami a következő Debrecen – Szeged – Szabadka – Belgrad – Cacak – Uzsice – Podgorica – Bar. Itt fog várni a kikötőben bennünket Rebeka és Géza-kapitány.

Részletes útleírás:

Szerbián és Montenegron keresztül vezet a Subotica - Novi Sad - Beograd - Čačak - Užice - Nova Varoš - Prijepolje - Bijelo Polje - Kolašin - Podgorica - Cetinje - Budva; ez a határtól számítva kb 800 km. Ha nem nagyon sietünk, és nem is érdemes sietni, mert:
- az út nagy része hegyes vidéken keresztül vezet, szerpentines és nem túl jó minőségű
- a sebességkorlátozásokat érdemes betartani, mert különben jelentősen drágul az utazás
- erre a távra legalább 12-14 órát kell rászánni a határtól
- nagyon szép a táj, a Zlatibor hegység gyönyörű, a Morača kanyonja festői

Bar a legnagyobb és egyetlen marina Montenegroi partokon. Itt fogjuk hagyni a kocsikat egy őrzött, fizetős parkolóban. Még van két autóra bérlet szeptember 17-ig így nekünk a parkolás nem lesz sokba.

Az út egy része Szerbiában autópálya, (Belgrádba érve a Száva folyón átvezető híd után Cacak felé kell menni így kikerülhető a város), utána megkezdődik egy lassú, sokszor kátyús, rossz minőségű, de felejthetetlenül szép út. Géza-kapitány már kétszer tette meg. Szerbiai autópályadíj 410 Dínár, ezt kétszer kell kifizetni. Montenegroban több alagúton megyünk át, egynél kell fizetni díjat: 2.5 euro, ja Montenegroban euro van ez a hivatalos fizetőeszköz. Be kell tartani a sebességkorlátozást, figyelni kell a táblákat, sokat mérnek a rendőrök, sokat büntetnek, ne rohanjunk!

Így az utazás kb. 14 óra. Javasolt indulás péntek éjfél, ekkor már világosban látjuk a szépségeket, de indulhatunk hajnalban is akkor végig világosban vezetünk. Szombaton nincs megérkezési limit, tehát mi döntünk…

Vitorlázás:

Mehetünk egy kicsit dél felé még, és azután északnak, vagy egyből.

Felfelé menjek vagy lefele, nekem minden egyformán POPZENE

Szép lesz. Tenger, hullámzó, adria-kék, zöld és tiszta. Parti keskeny sáv, kis elnyúló falvak, történelmi városok. Hegyek, ezek adják a hátteret, mint a panellakásokban a teljesfalas poszter. Öblök, valami miatt, ezek a kedvenceim J A kotori-öböl lesz az utazásunk fő attrakciója. Bővebb info Sebestyén Árpád: Montenegro, Panoráma országkalauz útikönyvek, 2005. Már vettem, egy így lesz a hajón.

A fedélzeti szabályokat elmondja a kapitány, én csak annyit kérek, hogy ne gyertek olyan szandálban ami fog, és nyomot hagy a fedélzeten, mert nehéz lesuvickolni.

Csak Barban van szépen kiépített Marina, a többi alkalommal a tisztálkodást a hajón és a salakanyagürítést a hajón, vagy kávéházak, éttermek helyiségeiben oldjuk meg. Meleg víz nincs a hajón, majd melegben fürdünk, amikor jól esik a zuhany. Sós fürdések után a sót le kell öblíteni.

A kikötői díjak 26 – 35 euro között  váltakoznak.

Időjárás:

Masszív 35 fok, jó meleg van, tehát napvédelem, naptej, napolaj, 30-as fényvédő faktoros, meg napszemüveg (ehhez kell madzag amivel magadra kötöd), meg sapka, vagy szalmakalap. Meg békatalp, búvárszemüveg, ha van. Lehet hogy lesz azért más idő is.

Gyógyszerek:

A partszakasznak egy 40 mérföldes része van ahol nagyobb hullámzás lehet, onnan egy napon belül nyugodt vizű öbölbe érhetünk. A hullámzásba lehet tengeribetegnek lenni, lehet hánykolódni, lehet hányni. A húgom számít rá, hoz valami gyógyszert. Van néhány mód a gyógyulásra. És jelentős segítség lesz ha nyugodt vizeken vagyunk. Van egy gyakorló orvosunk. Összeállítasz egy gyógyszeres dobozt, hasfogó, lázcsillapító, kötszer stb?

Ruházat:

Könnyű nyári, egy melegebb garnitúra a hűvösre. Kell egy esőálló kabát, ha van egy nadrág. Van tervben egy kétórás túra a kotori-öbölben egy kilátóhoz, így ne csak szandált hozzatok hanem egy zártabb cipőt is. Fürdőruha persze, meg nem írok ide mindent nagyok vagytok J

Kaja:

Márti nem eszik húst, Gyuri keveset, én se sokat, csak ha van.

Kinti vendéglői árak: egy sör 1 euro, egy tintahal 8 euro, hal kilója 30 euro. Szerintem legyen egy vagy két közös vacsora, ha találunk hangulatos helyet, helyeket.

Kinti bolti árak: két liter sör 1 euro, (ezt nem érdemes itthonról vinni), egyébként nagyjából az itthoni árak. A Bar-i marina közvetlen közelében van egy nagy SUPERMARKET. Romlandó dolgokat nem érdemes vinni. A hajón lehet főzni, és van egy nem túl kicsi hűtő is. Jövő héten döntsünk a kajáról.

Egyéb

Vámmentesen Montenegroba bevihető: személyes poggyász, könyvek, pótalkatrészek, sporteszközök, 1 liter tömény szesz, 200 darab cigaretta és személyes szükségletekre szolgáló gyógyszer. Az emberek nagyon kedvesek, várják a túristákat akik még kevesen vannak, bár bizonyos helyek már felkapottak.

Időzóna azonos, mobil működik. Aki kártyás és roomingolni akar, ne felejtse el, hogy legyen több mint 1000 forint a kártyáján, mert különben nem megy, szóval jó feltölteni.

Mi meg majd ott töltődünk fel. Fotózzatok, mert különben mire fogunk emlékezni.

Kedves barátaim, drága húgom, hajóra!

(A levelet PÉTER írta)

2005.09.24-10.01. GYURI-TÚRA

Déneskapitány és kis csapata (többségükben Gyurik) Montenegro vizein hajóznak Rebekával. A krónikás kissé lemaradt az események közvetítésével. De most pótoljuk!

szeptember 24.

Dél felé érkezett meg a csapat, gyors bevásárlás, indulás…

szeptember 25. 12:27

“…Tegnap Maljevik-öböl+delfinek+Stari Bar. Ma: Sv.Stefan felé tartunk, cél Budva. Napos idő, 2-es ny-i szél.”

szeptember 26.

(Ezt az sms-t véletlenül eltöröltem! De az események azért rekonstruálhatók!) A Kotori-öböl bejáratától dk-re számos barlang van a tengerpart szikláiban. Van olyan is, amelyikbe beállnak a turistákat szállító motorhajók. Ennek szomszédságában van egy fantasztikusan szép “kék barlang”. Az alacsony bejárat mögött jókora üreg rejlik, cseppkövekkel, denevérekkel. Gumicsónakkal vagy úszva lehet bemenni ebbe a csoda-barlangba. A víz – alkalmas napállásnál, délután – szépen “világít”. Rebeka estére Herceg Noviban ért legénységével.

szeptember 27. 20:24

“Kotorban vagyunk, nagyon tetszik a csapatnak a túra. Örülünk, hogy gyenge jugo várható. Holnap délelőtt hegymászásra készülünk, estére Bigova a cél.”

szeptember 28. 22:46

“Hahó! Bigovoban vacsiztunk, tényleg nagyszerű, Rebekát már ismerik, mindenütt a nyomdokaitokban járunk.”

…….

Okt.1

10:19

“A csapat elégedetten kihajózott. A következő legénység még Mostarnal tart. Éjjel nagyon fújt az ék-i, az eső még most is esik. Rebi rendben van, küldj napfényt!”

Leírta az sms-ek alapján: Gézakapitány

2005.10.08-16. HOGYAN HAJÓZUNK VISSZA HORVÁTORSZÁGBA?

A TERVEZÉS:

Kedves vitorlázó Barátaim!

Nagyjából összeállt a vitorlástúránk programja. Ez most nem amolyan örömvitorlázás lesz, hanem „munka-túra”, mely során hazavisszük REBEKÁ-t Montenegróból Horvátországba. A távolság közel 300tmf, csak összehasonlításképp írom le, hogy máskor „csak” 200tmf körül szoktunk teljesíteni.

REBEKA a montenegroi Bar kikötőjében vár bennünket, Déneskapitánnyal a fedélzetén, az előző csapat szombat délelőtt fog kihajózni és hazautazni. A mi útitervünket úgy állítottam össze, hogy legyen benne kultúrprogram is, ne csak kemény vitorlázásból álljon:

Október 8. szombat

Utazás két autóval. Útvonal: Budapest-Szeged-Belgrád-Cacak-Uzice-Podgorica-Bar, kb.930km (kb.15óra). Indulás 02:00, érkezés kb.17:00. Még ezen a napon célszerű lenne bevásárolni is a bar-i szupermarketekben!

Október 9. vasárnap

Bar-„kék”-barlang-Herceg Novi, kb.35tmf (9+1óra). Indulás 08:00, érkezés kb.17:00. Városnézés.

Október 10. hétfő

Herceg Novi-Gospa od Skrpjela sziget-Perast-Kotor, kb.15tmf(4+1+2óra). Indulás 09:00, érkezés kb.16:00. Várnézés, városnézés.

Október 11. kedd

Kotor-Zelenika (kilépés Montenegróból)-Cavtat (belépés Horvátországba), kb.35tmf (9+2óra). Indulás 07:00, érkezés kb.18:00. Városnézés.

A két autót ezen a napon visszük át Bar-ból Sukosan-ba: reggel a két sofőr visszautazik Bar-ba, az autókkal felmennek Sukosanba (kb.8óra). Onnan autóbusszal (Zadar 22:45 – Dubrovnik 5:45) jönnek vissza, reggelre ők is át tudnak jönni Cavtatba, vagy megvárnak minket Dubrovnikban.

Október 12. szerda

Cavtat-Dubrovnik (óváros)-Dubrovnik (Marina), kb.15tmf (4óra). Indulás 09:00, érkezés kb.13:00. Városnézés – akik még nem voltak Dubrovnikban, az óvárosnál ki is szállhatnak és így még több idejük lesz körülnézni!

Október 13. csütörtök

Dubrovnik-Mljet sziget-Korcula, kb.50tmf (12óra). Indulás 07:00, érkezés kb.19:00óra. Városnézés.

Október 14. péntek

Korcula-Maslenica (Solta nyugati csücske), kb.60tmf (15óra). Indulás 06:00, érkezés kb.21:00. Alvás.

Október 15. szombat

Maslenica-Sukosan, kb.60tmf (15óra). Indulás 06:00, érkezés kb.21:00. Alvás.

Október 16. vasárnap

Csomagolás, hajótakarítás, hazautazás a két autóval. Útvonal: Sukosan-Karlovac-Zagreb-Letenye-Siófok-Budapest, kb.650km (kb.8óra). Indulás 12:00, érkezés 20:00.

Amint azt a programból olvashatjátok, nincs benne tartalék- vagy pihenőnap. Ez azt jelenti, hogy kedvező viszonyok esetén esetleg tudunk egy kis előnyt szerezni – ha gyorsabbak vagyunk az átlagos 4 csomós sebességnél -, kedvezőtlen esetben viszont motorozni fogunk, hogy tartsuk az útitervünket. Legkedvezőtlenebb eset, ha szél ellenünk fordul, szembefúj, ekkor elképzelhető, hogy Dubrovniktól non-stop fogunk haladni, hogy legkésőbb szombaton estére mindenképp befussunk Sukosanba.

A csapatunk jelenleg így néz ki:

Déneskapitány, Gézakapitány, Miklós, Gyuri, Rozi, Bodó (Boldizsár), Balázs Gyuri, Erik, Csucsu

A költségekről. Csak a közös költségeket kell összedobnotok (a két kapitány nem fizet):

REBEKA a „munka-túra” jelleg miatt ezúttal ingyen van!

Hajózás költségei (kikötői díjak, gázolaj, stb.) kb. 70.000 Ft

A két autó költségei, üzemanyag összesen kb. 150.000 Ft

Kaja 8000 Ft/fő, azaz összesen kb. 70.000 Ft

Mindösszesen ez azt jelenti, hogy a fenti feltételekkel kb. 40000 Ft/fő lesz a költség.

A költségek egy része EURO-ban fog felmerülni (Montenegroban ez a hivatalos fizetőeszköz), más része pedig Kunában – kártyás fizetés esetén Forintban, ez utóbbit például az autók üzemanyagvásárlásainál javaslom –, illetve Forintban.

A költségek megoszlása: 50 EURO/fő, 27500 Ft/fő.

Ez utóbbiból át kell váltanunk 2300 Kunát, ebben Gyurira számítok, ő szokta a legkedvezőbb átváltást megtalálni.

A feladatok a hátralevő napokban:

• Részvételi díjak összegyűjtése, ezt én vállalom magamra.

• Kellene egy ember, aki összeállítaná a beszerzendők listáját és meg is szervezné a beszerzéseket. Itthonról csak a speciális dolgokat kell vinnünk (pl. előre elkészített kaják, félkész kaják: pl. készétel-konzervek, sülthús, pörkölt, lecsó, stb.). REBEKÁ-n vannak fűszerek, liszt, cukor, olaj, ecet, kávé, ezeket nem kell vinnünk. Montenegroban szinte mindent meg tudunk venni azonos áron vagy olcsóbban, mint nálunk. Például a sör 2 literes kiszerelésben 1,30EURO (és nagyon finom)!!!

• Mindenki készülődjön egyénileg! Meleg ruha, vízhatlan ruha szükséges, de a fürdőnadrágot se felejtsétek otthon!!!

Hát egyenlőre ennyit, a többit majd meglátjuk – telefon, email, illetve útközben személyesen!